Imate li valjanu putnu ispravu?

  • DA, imam valjanu putnu ispravu.

    Kako biste napustili Hrvatsku, morate imati valjanu putnu ispravu. Svoju originalnu putnu ispravu pokažite IOM-ovom savjetniku koji će provjeriti njezinu valjanost te izraditi presliku.

  • NE, nemam valjanu putnu ispravu, što da radim?

    Ako nemate valjanu putnu ispravu, IOM će Vam pomoći dobiti zamjensku putnu ispravu.

    Možemo Vas informirati o tome kako dobiti putnu ispravu od konzulata ili veleposlanstva Vaše zemlje. Ako je potrebno, IOM također može pomoći tijekom postupaka prijave te podmiriti troškove izdavanja nove isprave ako ju trenutačno nemate. Molimo imajte na umu da ste sami odgovorni za prijavu te za dokazivanje svojeg državljanstva te identiteta.

    Izdavanje zamjenskih putnih isprava je u cijelosti u rukama konzulata ili veleposlanstva Vaše zemlje. Oni će provjeriti Vaš identitet te izdati zamjensku putnu ispravu i obavijestiti Vas kad je dovršena.

    IOM nema utjecaja na odluku veleposlanstva ili duljinu postupka izdavanja. Brza verifikacija Vašeg identiteta ovisi o tome jeste li osigurali istinite i točne informacije. Ako veleposlanstvo ne potvrdi Vaš identitet, ne može Vam izdati zamjensku putnu ispravu te stoga IOM neće biti u mogućnosti provesti Vaš povratak u zemlju porijekla.

    IOM može pokriti troškove povezane s izdavanjem zamjenske putne isprave.

Priprema Vašeg povratka

  • Što obuhvaćaju pripreme za Vaš odlazak?

    Vaš zadatak je spakirati stvari koje želite ponijeti sa sobom – cijena avionske karte uključuje i Vašu prtljagu. Međutim, potrebno je poštivati pravila za prijevoz prtljage putnika (pročitajte u nastavku) koja se primjenjuju na sve odlaske iz Europske unije, bez obzira na odredište. Status priprema za Vaš odlazak možete provjeravati sve do dana odlaska pozivom na naš broj za pomoć +385 1 6463 887, ili slanjem e-maila na adresu iomcroatiaavrr@iom.int ili dolaskom u naš ured na adresi Račkoga 3, Zagreb.

  • Upute za pakiranje prtljage:

    Detaljne informacije o dozvoljenom broju komada prtljage, dimenzijama te težini prtljage tražit ćemo izravno od zrakoplovne tvrtke s kojom ćete letjeti. Uobičajeno je dopušteno ponijeti maksimalno 20 kg po putniku (za prtljagu koju predajete) te jedan komad ručne prtljage koji nije teži od 6 kg i nije veći od 56 x 45 x 25 cm. Ako prtljaga premašuje gornju granicu dopuštene težine plaća se dodatna naknada, ali IOM ne pokriva te troškove. Stoga je u Vašem interesu da izvažete prtljagu prije odlaska u zračnu luku.

    Savjetujemo Vam da u svoju predanu prtljagu spakirate one predmete koji Vam neće trebati na letu, uključujući tekućine, gelove, sprejeve itd. Sve tekućine, paste, kreme, razna kozmetika ili medicinski sprejevi mogu se ponijeti u kabinu zrakoplova samo ako su pakirani u spremnicima ne većim od 100 ml te ako su stavljeni u prozirnu vrećicu. Ukupna količina tekućina ne smije premašiti jednu litru. Prozirna vrećica mora se moći ponovno zatvoriti.

    Hrana za bebe i lijekovi koje morate imati sa sobom u svakom trenutku smiju se ponijeti u kabinu zrakoplova. Kako biste ubrzali postupak sigurnosnih provjera molimo da pripremite dokaz o tome da su Vam ti lijekovi potrebni (liječnička dokumentacija, liječnički recept itd.).

Kako izgleda dan odlaska?

  • Odlazak

    Vaš prijevoz do zračne luke po dogovoru može organizirati službenik IOM-a ili ga možete organizirati sami, bilo autobusom ili taksijem. U zračnoj luci, službenik IOM-a će Vam nadoknaditi troškove putne karte od mjesta u kojem ste boravili do zračne luke nakon što ste mu predočili kartu kao dokaz svojih putnih troškova. IOM ne pokriva troškove goriva ako ste do zračne luke došli automobilom.
    Važno: Putni troškovi mogu se nadoknaditi tek nakon što budu predočene originalne putne karte.

    Zaposlenik IOM-a će Vas provesti cijelim putem do prostora za tranzit te će Vam pomoći kod svih postupaka predaje prtljage, prijave za let i kontrole putovnica. U zračnoj luci, zaposlenik IOM-a će Vam također dati Vašu avionsku kartu, putne isprave, financijsku pomoć te torbu IOM-a u slučaju da imate tranzit kroz druge zračne luke u zemlji tranzita. Putovat ćete kao redovni putnik; posada leta neće biti obaviještena o prirodi Vašeg povratka.

  • Kakva je procedura povratka koja uključuje zemlju tranzita?

    Prelazak na drugi zrakoplov u velikim međunarodnim lukama može iziskivati dosta vremena i biti stresan. Kako bi se izbjegli problemi, IOM ili partner iz te zemlje će Vam tamo pomoći. On će Vas identificirati putem IOM-ove torbe, tako da Vas molimo da ju držite na način da je vidljiva.

  • U zemlji porijekla

    Ako to bude zatraženo, službenik IOM-a će Vas čekati u Vašoj zemlji porijekla.